Rijerse Media opgericht!

Eindelijk is het dan zover. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om de stap te nemen naar ondernemerschap.
Toch best een stap. Van een vaste baan bij KPN waarin veel groeimogelijkheden liggen en zekerheid biedt voor het thuisfront, de stap naar ondernemerschap. In de basis start ik als ZZP’er. Zoals een vriend van me het noemt “Zelfstandig Zonder Pensioen”. Iets waar ik toch maar meteen mee aan de slag ga.

De reden dat ik start als ondernemer ligt grotendeels in de vrijheid om zelf te bepalen welke keuzes je maakt, en hiervoor alleen verantwoording aan jezelf en je gezin hebt. Hiernaast kan je als ondernemer al je energie stoppen in werk dat je het liefst doet en waar je het meeste affiniteit mee hebt.

Voor mij is dat Online Marketing, met de nadruk op media. Iets waarin ik in de afgelopen 12 jaar vol mee aan de slag ben geweest en waarbij ik aan alle aspecten van Online Marketing wel heb gewerkt. Zo heb ik nieuwsbrieven gemaakt in HTML, contactformulieren in ASP, online databases opgezet, websites geoptimaliseerd, SEA campagnes opgezet en gemanaged, SEO trajecten opgezet en uitgevoerd, Affiliate marketing campagnes opgezet en uitgevoerd, vele online mediastrategie├źn opgezet en mediaplannen gemaakt. Admanagement trajecten opgezet en uitgevoerd, display campagnes opgezet (automated trading) etc. Dit alles bij verschillende mediabureaus en uiteindelijk bij KPN, waar ik eerst verantwoordelijk was voor Online Media Consumenten markt en later verantwoordelijk was voor Online Media Development KPN breed en Social Media KPN.com.

Door alle projecten en ervaring heb ik kennis opgebouwd om vooral naar het Media Management stuk te kijken.

  • Hoe kan je als adverteerder het best je online budget inzetten om er maximaal rendement uit te halen.
  • Hoe verhouden de verschillende online middelen zich tot elkaar.
  • Hoe kan je als adverteerder inzicht halen uit de online inspanningen, welke KPI’s?
  • Hoe kan je als adverteerder resultaten op een heldere manier vertonen in dashboards?
  • Met welke bureau’s zou je als adverteerder het best kunnen werken. Wat zijn je behoeftes?

Deze vragen krijg ik veelvuldig te horen. Ook logisch aangezien het nieuwe materie is, redelijk technisch en het internet dusdanig snel ontwikkelt dat nieuwe ontwikkelingen en technieken bijna niet bij te houden zijn.

Hierin ga ik vanaf 1 juni een rol spelen. Wil je eens praten over dit soort vraagstukken, schroom niet, en neem graag contact op via niels@rijerse.nl

 

Posted in Media by Niels Rijerse. No Comments